Principile de baza ale dietei Rina


Dieta Rina este cunoscuta si sub numele de Dieta de 90 de zile. Fiind considerata una una dintre cele mai simple diete pentru care o persoana poate sa opteze, are adepti din toata lumea. A fost inventata de un american, atlet si medic in acelasi timp, si este in momentul actual una dintre cele mai in voga diete. Ceea ce atrage in mod deosebit la aceasta dieta este faptul ca nu este restrictiva, propune o slabire spectaculoasa in scurt timp (90 de zile), dar, in acelasi timp, sanatoasa si eficienta, insa si reglarea metabolismului.

Rina este o dieta care se adreseaza tuturor persoanelor cu surplus de greutate, insa in mod special celor care au adaugat mai mult de 20 de kilograme peste greutatea normala. Persoanele care au experimentat dieta au reusit sa slabeasca intre 15 si 20 de kilograme in cele 3 luni in care au urmat-o. Un succes, avand in vedere ca greutatea ideala reprezinta un tel pe care multi si-l propun, dar mai putini il ating.

Asadar, este dieta perfecta pentru toti oamenii care doresc sa piarda in greutate cu usurinta si intr-un mod sanatos si, mai presus de toate, sa slabeasca mancand cam tot ce alte diete interzic: carne, paine, dulciuri – nimic nu este interzis. In mod normal, se pot pierde pana la 20 de kg, in functie de structura fizica a persoanei in cauza. Rina este o dieta flexibila, ale carei rezultate incep sa fie observate inca din primele zile. Mai mult, persoanele hipertensive care au urmat dieta au remarcat si scaderea tensiunii. Nu in ultimul rand, foarte important de mentionat este ca nu exista efectul yo-yo.

Principii de baza ale dietei Rina

1. Etape si plan alimentar personalizat

Unul dintre principiile care sustine succesul dietei Rina este impartirea sa in etape a cate 4 zile, fiecarei etape fiindu-i alocat cate un plan alimentar: prima zi proteine, a doua zi fibre, a treia zi amidon si carbohidrati, a patra zi carbohidrati – ciclul repetandu-se pe parcursul a 3 luni.

2. Disocierea alimentelor

Cel mai important principiu al dietei Rina este ca nu trebuie sa se combine anumite tipuri de alimente, o regula ce aminteste de regimul disociat. Stomacul primind un singur tip de mancare la o masa, digestia va fi usoara si eficienta, pentru ca organismul proceseaza in mod diferit proteinele, amidonul si carbohidratii si este cu mult mai simplu sa proceseze un singur tip dintre acestea. Pe de alta parte, daca in timpul unei mese se consuma alimente care includ toate elementele enuntate, organismul va fi solicitat suplimentar, iar digestia va fi mai greu de realizat.

4. Ziua de detoxifiere

A 29-a zi a dietei este numita ziua de detoxifiere. Este ziua care urmeaza celei in care se consuma fructe. In mod normal, ar fi urmat o noua etapa care ar fi inceput cu proteine, doar ca in cea de a 29-a zi, in fiecare luna din cele 3 de dieta, se consuma apa plata (doar apa plata!). Vor fi 3 zile de detoxifiere in perioada de 3 luni de dieta. Aceste zile urmand dupa zilele in care se consuma doar fructe, nu vor fi dificil de suportat de organism.

5. Micul dejun este neschimbat in fiecare zi de dieta

Micul dejun nu se va schimba in timpul dietei. Pot fi consumate fructe in stare proaspata sau sucuri din fructe, fara sa se mai adauge zahar. Desi se poate consuma o cafea sau un ceai, fara zahar ambele, la modul ideal se va bea doar apa.

6. Fructele – gustarile ideale

In ceea ce priveste fructele, este permis sa se consume intre mese, in fiecare zi. Fructele pot fi gustarile ideale din timpul dietei, insa inaintea mesei de pranz, acestea nu vor fi consumate intr-un timp mai scurt de o ora.

Reguli utile in dieta Rina

  • Ultima masa din zi trebuie servita inainte de ora 20:00. Pranzul si cina trebuie sa fie servite strict in intervalul de timp de la 12 la 20;

  • Este interzisa amestecarea diferitelor grupuri de alimente atunci cand se pregatesc mesele;

  • Nu se consuma lichide inainte sau in timpul meselor, deoarece acestea dilueaza sucurile gastrice si incetinesc digestia. Se pot bea lichide cu o jumatate de ora inainte de mese si cel putin la o ora dupa mese;

  • In mod ideal, cantitatea de alimente pentru cina reprezinta jumatate din cantitatea de alimente consumate la pranz;

  • Trebuie sa existe cel putin trei ore intre mese pentru a se oferi organismului timpul necesar sa absoarba substantele nutritive;

  • Consumul de cofeina si alcool este interzis, desi multi dintre cei care urmeaza dieta beau zilnic o cana de cafea fara zahar;

  • In fiecare zi trebuie sa se faca exercitii fizice, precum ciclismul, mersul pe jos, jogging, yoga etc;

  • Trebuie sa sa se consume multa apa si ceai in fiecare zi. Sucurile trebuie sa fie naturale, proaspat facute si fara adaos de zahar. Un suc din fructe inlocuieste o masa;

  • Cele trei mese principale ale zilei se respecta, astfel incat sa nu se simta foamea. La modul ideal, se consuma 5 mese pe zi;

  • Salatele verzi si maslinele sunt permise si recomandate zilnic – cu mai putina sare (sau mai bine fara sare) si foarte putin ulei de masline. Pentru acrirea salatelor se poate utiliza otet de cidru de mere sau sucul de lamaie. Mierea ca indulcitor este permisa;

  • Foamea intre mese poate fi astamparata cu: fructe, nuci, seminte de floarea-soarelui (nesarate).

Tipuri de alimente pentru dieta Rina:

  • Proteine: pui, peste, carne de vita, carne de porc, branza, lapte, oua etc.
  • Amidon: soia, orez, linte, fasole uscata, naut, cartofi etc.
  • Carbohidrati: faina de grau, faina de hrisca, faina de porumb, spaghete, lasagna, cuscus, biscuiti, paste, fidea, paste cu spanac, tortilla de porumb etc.
  • Vitamine: numai fructe si legume.

Lasă un răspuns

Open

  INTRA IN GRUPUL NOSTRU FACEBOOK !