Lista completa a alimentelor bogate in carbohidrati


Dieta Rina 90 de zile este o dieta disociata care are la baza sa, pe langa consumul de proteine, vitamine si amidon, consumul de alimente bogate in carbohidrati.

De aceea, am decis sa va pun la dispozitie o lista completa a alimentelor bogate in carbohidrati pentru a va usura parcursul dietei si pentru a sti cu exactitatea care sunt alimentele permise in ziua carbohidratilor.

Ce sunt carbohidratii?

Carbohidratii ( glucide si zahar ) reprezinta sursa principala de energie de care corpul uman are nevoie pentru desfasurarea tuturor activitatilor zilnice ( intelectuale, musculare, digestive, respiratie etc. ). Acestia se impart in doua categorii si anume carbohidrati simpli si carbohidrati complecsi.

Carbohidratii simpli sunt reprezentati de catre zaharuri simple sau glucide rafinate, insa sunt destul de daunatori pentru o dieta sanatoasa deoarece se manifesta printr-o declansare rapida a secretiei de insulina din pancreas.

Carbohidratii completi ( cereale,  fructe si legume ) sunt cei mai benefici corpului uman deoarece sunt reprezentati de catre zaharurile sau glucidele cu eliberare lenta a secretiei de insulina din pancreas. Acestia ofera organismului o energia necesara pentru functionarea corecta a corpului pe toata durata zilei, nu afecteaza nivelul normal al glicemiei prin scaderea sau cresterea rapida si mentine senzatia de satietate pe tor parcursul zilei.

lista carbohidrati

In continuare, va voi prezenta o lista completa a carbohidratilor pe care ii puteti consuma pe durata dietei Rina, astfel incat sa reusiti sa pierdeti in greutate, dar si sa oferiti energia necesara corpului pentru desfasurarea activitatilor zilnice.

Lista completa a alimentelor bogate in carbohidrati 

1. Cereale, seminte si paine

  • paine alba, paine integrala, tarate de grau
  • covrigi, briose, musli
  • orez alb, orez brun, hrisca, porumb
  • paste, spaghete, mamaliga

2. Fructe proaspete sau uscate

  • Curmale, smochine, stafide
  • Caise, struguri, mere, pere
  • Coacaze, capsuni,pepene verde
  • Banane, portocale, ananas
  • Nuci, seminte, fistic, migdale, caju

3. Legume – Fasole boabe, radacinoase si pastai

  • fasole alba, fasole neagra, mazare verde
  • naut, linte
  • cartofi, morcov, ridiche, cartofi dulci

4. Lactate si dulciuri

  • ciocolata, ciocolata cu lapte, ciocolata neagra
  • lapte degresat, iaurt degresat
  • prajituri, produse de patiserie, bomboane

Dulciurile reprezinta carbohidratii simpli care nu ofera o satietate pe toata durata zile, de aceea va sfatuiesc sa apelati la carbohidratii complecsi ( legume, cereale, fructe) pentru a va simti satul toata ziua.

Lasă un răspuns

Open

  INTRA IN GRUPUL NOSTRU FACEBOOK !